Balsavimas

Ar pritartumėte Vidos Rekešienės ir Dariaus Juodaičio grįžimui į rajono politiką?

Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Vasara Madeiroje - nuostabi

Vasara Madeiroje - nuostabi (1)

2016-07-08

Nors Jurbarke nėra kelionių agentūrų, kur galima būtų užsisakyti  keliones, norintiems pamatyti  gražiausias pasaulio  vietas, pasimaudyti šiltose jūrose ir vandenynuose tenka vykti į Kauną ar kitą miestą, arba susirasti kelionę internetu. Neseniai  grįžau iš poilsinės-pažintinės kelionės po Madeiros salą Portugalijoje. Šios kelionės laukiau 30 metų!? Dar sovietiniais laikais žurnale „National geography" pamačiau straipsnį apie mažai mums žinomą salą, kurios tik vynai buvo garbinami. Dar mano mama (nežinau iš kur sužinojo) prisimenu sakydavo: „o,Madeiros vynai labai garsūs".

Sužinojęs, kad jau tiesiogiai iš Lietuvos vykdomi užsakomieji skrydžiai į Madeirą, dar praeitais metais užsisakiau kelionę. Ir nepasigailėjau!

Oro uosto nusileidimo takas prie salos ir Atlanto vandenyno, pastatytas ant polių. Lietuvos pilotas, kaip aiškino gidė, turėjo išlaikyti specialų egzaminą, kad galėtų nusileisti Madeiros oro uosto  takuose. Madeiros oro uostas įeina į pavojingiausių pasaulio oro uostų dešimtuką.

Trumpai tariant, kvapą gniaužianti kelionė kalnų keliais į viršukalnes virš debesų-nepakartojamo jausmo - atrodo, pasijunti „dievu", žvelgiančiu iš aukštybių pro  kalnus apgaubiančius debesis, į žemumoje esančias gyvenvietes, vandenyną...

Pasivaikščiojimas garsiais levandų takais (senovinė geriamo vandens nutekinimo sistema).Kai kurie turistai skrido antrą kartą vien tam, kad praleistų laiką kalnuose, žygiuodami levandų keliais.

Nepakartojama žymioji medinių rogių su „varovais" nusileidimo nuo kalno akmenimis grįstu ar asfaltuotu keliu atrakcija! Prieš šimtą metų atsirado Madeiroje ši ponų pasilinksminimo forma. Dabar tai turistų traukos vieta. Nuo Montės kalno 2 km kelią važiuojame specialiose medinėse rogėse, kurių kryptį reguliuoja du iš šonų bėgantys važnyčiotojai baltom skrybėlėm.

Maistas, aišku, jūros, vandenyno gėrybės. Nacionalinė Madeiros žuvis – ešpada. Iš pirmo žvilgsnio ši žuvis nesimpatiška, juodos spalvos, primenanti mūsų Marių ungurį, didelėmis stiklinėmis akimis. Tačiau skonis priklauso nuo virėjo sumanumo. Pirmoje kavinėje, kurioje pietavome, man išgirtos žuvies skonis nepatiko. Ešpadai garbę susigrąžino tik mūsų viešbučio virtuvės šefo pateikto recepto dėka.

Buvau girdėjęs, o dabar teko paragauti Madeiros žvejų išrasto gėrimo-ponšo. Ponša labai tinka atsigaivinti karštą dieną. Tam tikromis dalimis supilamos šviežios citrinų sultys, vietinis medus ir vietinis cukrašvendrių „romas"-  naminės degtinės  kvapo, 50 laipsnių stiprumo.

Bet vien to neužtenka, reikia žinoti geriausią šių komponentų santykį, nes po to specialia medine lazdele viskas maišoma, trinama ir patiekiama su ledu -skonis nepakartojamas! Juokavau, gyvenčiau Madeiroje, atsirastų priklausomybė ponšai!

Labai skanūs vietiniai bananai, mažesni už pas mus parduodamus, bet saldesni, man -skanesni.

Žmonės, portugalai, nuoširdūs, neįkyrus. Nuostabi, širdinga Fado muzika.

Saloje neauginamos kiaulės. Laisvai vaikšto kalnų papėdėse kaip laukinės, panašios į šernus, tik be ilčių. Karvių Madeiroje taip pat neaugina. Jas taip pat matėme laisvai vaikštinėjančias kalnų papėdėse, per automobilių kelius.

Madeiroje, giliai katalikiškoje saloje, labai daug kur vaizduojama Šventoji Mergelė. Matytose bažnyčiose vietoje altoriaus centre mums įprasto Kristaus atvaizdo  matėme Šv.Mergelę.

Teko katamaranu vykti į Porto Santo salą, kur po Amerikos atradimo savo dienas leido Kristupas Kolumbas. Saloje nuostabus smėlėtas paplūdimys prie vandenyno.

Reikia paminėti, kad pirmą atvykimo dieną (birželio pradžia) žiūrėjome kasmetinį Fejerverkų į festivalį. Laivu išplaukėme iš uosto-vaizdas nuostabus!

Daugelis žino, kad Madeiroje gimė žymusis futbolininkas Krištiano Ronaldo. Kaip tik prieš išvykstant iš salos, sužinojome, kad atsidarė jo šlovės muziejus, arčiau jo iš krantinės perkeltas ir paminklas. Futbolas – antroji portugalų religija, todėl suprantamas toks dėmesys.

Ir negali nepaminėti Madeiros vynų, jų specifinis skonis, aromatas nepakartojami!

Net ragaujant užrištomis akimis jo su niekuo nesumaišytum.

Portugalijos simbolis - spalvotas gaidys, kaip ir įvairiaspalviai senoviniai nameliai bei žvejų laiveliai ilgam įsiminė. Tikiuosi, kad pasirinkę šią kelionę, nenusivilsite. Madeirą  verta pamatyti!

Pragiedrulis Velička   gydytojas, publicistas, lektorius

Turite naujienų? Praneškite: redakcija@jurbarkosviesa.lt.