Balsavimas

Ar tenkina požeminių šiukšlių aikštelių įrengimo kokybė?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

(Ne)naujas socialinės atsakomybės įgalinimas Tauragėje – padėt...

(Ne)naujas socialinės atsakomybės įgalinimas Tauragėje – padėti pritraukti jaunų specialistų (0)

2019-10-30

Lietuvoje veikiantis verslas neišnaudoja savo potencialo regionuose, kur jo saitai su vietos bendruomenėmis, jų pačių vertinimu, yra gana silpni. Kol įvairios verslo socialinės iniciatyvos ir projektai daugiausiai sutelkti didžiuosiuose miestuose, regionuose, kartu – ir Tauragėje, verslo socialinė atsakomybė gyventojų dažnai suprantama pirmiausiai kaip skaidrus didesnio nei minimalus atlyginimo mokėjimas.

Verslo socialinės atsakomybės skatinimo kampaniją „Ne tik sau“ inicijavusi Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) užsakė reprezentatyvią visos šalies gyventojų apklausą.

Jos rezultatai atskleidė, kad sąžiningumas darbuotojų atžvilgiu aktualiausias regionų centruose ir kaimo vietovėse. Čia ne vokeliuose mokamų atlyginimų tikisi atitinkamai 51 ir 39 proc. apklaustųjų, kai didmiesčiuose tokių darbuotojų – 34 procentai. Didesni nei minimalūs atlyginimai svarbūs 40 proc. rajonų centrų ir 37 proc. kaimų gyventojų bei tik 28 proc. didmiesčių gyventojų.

Motyvuoja ne tik atlyginimas, bet ir vertybės

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) generalinis direktorius Andrius Nikitinas pastebi, kad regionuose verslas turi progą sustiprinti ryšius su vietos gyventojais. Juo labiau, kad juose beveik nuolat trūksta darbuotojų.

„Regionuose 18 proc. gyventojų socialiai atsakinga įmone laikytų tą, kuri savanoriškai vykdo ar remia socialines iniciatyvas, 13-14 proc. – bet kokias iniciatyvas, didinančias gyventojų gerovę. Kita vertus, akivaizdu ir tai, kur būtų paprasčiausiai nepataikyta. Regionų gyventojai nepalaikytų su aplinkosauga susijusių projektų, nes čia dėmesys gamtos klausimams yra kur kas mažesnis negu didmiesčiuose“, – sako konfederacijos generalinis direktorius.

Mokymus bei seminarus organizuojančios įmonės „PersonPremier“ strateginio valdymo ekspertas-konsultantas Tomas Staniulis pastebi, kad verslo įsitraukimo į socialinius projektus mastas Lietuvoje turi daug potencialo augti.

„Lietuvoje tai taip pat daroma, tik dar palyginti nedideliu mastu. Tačiau šiuolaikinėms įmonėms nebepakanka vien siekti pelno – vis reiklesni ir sąmoningesni vartotojai ima teikti pirmenybę prekės ženklams, kurių filosofija jiems priimtina. Dažnai tai reiškia etišką, atsakingą įmonės elgesį. Tai taikytina ir darbuotojams. Talentingi ir perspektyvūs darbuotojai gali rinktis, su kuo nori dirbti, ir noriau renkasi įmones, kurių puoselėjamos vertybės jiems priimtinos“, – teigia T. Staniulis.

Socialinė atsakomybė – būdas pritraukti būsimų darbuotojų

Šiai išsakytai nuomonei pritaria ir Tauragės apskrities verslininkų asociacijos (TAVA) pirmininkė Giedrė Stulginskienė – socialinę atsakomybę puoselėjanti įmonė ne tik sukuria pridėtinę vertę vietos bendruomenei, bet ir formuoja įmonės, kaip geriausio darbdavio, įvaizdį. Pasak jos, dėl tokios veiklos esami darbuotojai jaučia didesnę motyvaciją likti dirbti įmonėje, be to, darbdaviui daug lengviau pritraukti jaunų specialistų, kurie socialinei verslo atsakomybei yra dar jautresni.

„Kadangi esame verslo asociacija, finansiškai remti socialiai atsakingų projektų neturime tikslo, bet noriai organizuojame ar kitaip prisidedame prie tokių iniciatyvų įgyvendinimo: ne vienerius metus teikiame socialiai atsakingos įmonės ar projekto apdovanojimą metiniuose renginiuose, asociacija nuolat skiria delegatus atstovauti socialinių partnerių veikloje, pvz.,  Kauno kolegijoje, Tauragės profesinio rengimo centre, jų egzaminų komisijose, prisideda prie įvairių seminarų bei mentorystės programų. Be to, 5 metus organizuojame jaunimo verslumo skatinimo iniciatyvą: pirmąją lapkričio savaitę siunčiame mokymo įstaigoms sąrašą vietos verslo įmonių, kurios mielai priima mokinių ir studentų grupes, kad juos supažindintų su savo veikla. Tokiu būdu įmonės ne tik tampa atviros visuomenei, bet ir gali „užsiauginti“ būsimą specialistą“, – sako G.  Stulginskienė.

Tikslas – bendruomenei įduoti meškerę, ne žuvį

Tauragės apskrities verslininkų asociacijos pirmininkė pagrindiniu iššūkiu, verslui bandant sukurti pridėtinę vertę vietos bendruomenei, įvardija strategijos nusimatymą – kokia kryptimi socialinę atsakomybę vystyti ir kokius projektus atsirinkti bei remti, kad jie būtų tikslingi. 

„Šiuo metu šalies regionuose svarbiausias yra jaunimo verslumo ir tolerancijos skatinimas, kad vietos bendruomenės išmoktų bendradarbiauti, bet ne konfrontuoti su verslu, nes sėkminga abiejų simbiozė prisideda prie regiono ekonominio ir socialinio augimo. Mes šiuo atžvilgiu atliekame mediumo vaidmenį, nes TAVA veiklos tikslas – socialiai atsakingų verslo projektų vertinimas bei verslumo skatinimas. Norisi remti projektus, kurie skatintų bendruomenės sąmoningumą, o ne tik būtų rėmimas pinigais ar daiktais, kitaip tariant, norisi bendruomenei įduoti meškerę ir išmokyti ja naudotis, o ne atiduoti pagautą žuvį“, – savo patirtimi dalijasi G. Stulginskienė.

Anot jos, šis įdirbis duoda rezultatą: bendruomenės ir savivaldos atstovai nuolat siūlo socialiai atsakingų projektų idėjas, kuriomis remiantis Tauragės apskrityje vykdomi įvairūs projektai, vienas jų – verslumo savaitė, kai įmonės priima studentų grupes, sėkmingai veikiančių bendrovių vadovai tampa mentoriais pradedantiesiems verslininkams, o aktyvūs bendruomenės nariai dalyvauja įvairiuose motyvaciniuose renginiuose.

„Patirtis rodo, kad ateityje įvairūs socialinės verslo atsakomybės projektai dar labiau populiarės, nes spaudimas iš darbo rinkos nuolat didėja. Viena vertus, įmonių vadovai suinteresuoti savo darbuotojų motyvacija ir lojalumu, todėl nuolat ieško socialiai atsakingų projektų, kurie įprasmintų deklaruojamas įmonės vertybes ir skatintų kolegas įsitraukti į įmonės veiklą, kita vertus, jaunoji karta įprato darbo pokalbiuose be atlyginimo ir būsimų atsakomybių užklausti įmonės socialinės veiklos politikos. Norėdamas juos pritraukti, verslas bus įpareigotas nusimatyti socialinės atsakomybės strategiją ir rėmimo tęstinumą. Mano akimis, situacija tikrai gerėja ir įmonių remiamų socialinių iniciatyvų daugėja – tereikia tikslingos informacijos ir tinkamo postūmio, kad tokie projektai būtų remiami ne padrikai, bet su aiškiu tikslu ir aiškia pridėtine verte visuomenei“, – optimistiškai užbaigia TAVA pirmininkė G. Stulginskienė.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu „Spinter“ tyrimai rugpjūčio 27 – rugsėjo 4 dieną atliko reprezentatyvią apklausą, kurioje dalyvavo 1010  18-75 metų gyventojų. 



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook