Balsavimas

Ar palaikote sprendimą savavališkai įjungti apšvietimą Imsrės pėsčiųjų take?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

Ant remontuojamo tilto – erzinanti grūstis

Ant remontuojamo tilto – erzinanti grūstis (3)

2017-07-05

Spūstys ant tilto kyla dažnai, o joms išspręsti prireikia daug laiko – automobilių vairuotojai arba turi važiuoti atbuli, arba išdarinėti viražus bandydami aplenkti. L. Pilecko nuotr.

Remontuojamą tiltą per Nemuną šeštadienį bandžiusiems įveikti vairuotojams trūko kantrybė. Eilinį kartą tilto viduryje kaktomis susikirto du automobilių srautai. Nors taip nutinka dažnai, šį kartą problemos sprendimas užtruko per ilgai.

Transporto spūstis netrukus tapo tokia didelė, kad automobiliai, liudininkų teigimu, užkišo ne tik Kidulių sankryžą, bet ir nusidriekė iki jurbarkiečiams gerai žinomos kebabinės. Panaši padėtis susidarė ir Jurbarko pusėje.

Kritikos strėlės kirto ir ant tilto buvusiems Jurbarko policininkams, pareigūnai esą ne tik vangiai reagavo, bet dar viską paaštrino.

„Tą šeštadienį važiavau į darbą, į Šakius. Prieš mane prie tilto stovėjo pora automobilių, degė raudona šviesa. Sustojau ir ėmiau laukti, kol galėsime važiuoti. Tačiau raudona degė labai ilgai, o iš kitos pusės atvažiuodavo tai vienas, tai du automobiliai. Galiausiai užsidegė žalia ir pradėjome važiuoti. Deja, netrukus susidūrėme su iš priekio atvažiuojančiomis mašinomis. Tuo pat metu pamačiau, kad pačiame tilto gale stovi policijos ekipažas su įjungtais švyturėliais“, – pasakojo moteris.

Kadangi iš Jurbarko pusės važiavusiems automobiliams grįžti iki šviesoforo ir praleisti nuo Kidulių važiavusias mašinas buvo arčiau, jurbarkietė ėjo pro automobilius ir prašė vairuotojų važiuoti atbulomis. Pasitraukę vairuotojai praleido važiavusius nuo Kidulių, sulaukė žalios šviesos ir vėl pabandė pervažiuoti tiltą. Tačiau situacija pasikartojo – pervažiavę daugiau nei pusę tilto jie susidūrė su iš priekio važiuojančiomis mašinomis.
„Šį kartą mums trauktis nebuvo kur. Juolab kad už mūsų buvo ir keletas vilkikų. Kadangi policininkai tuo metu tik vaikščiojo pirmyn ir atgal, bet nieko nedarė, ėmiau sakyti, kad prašytų vairuotojų, kad atbulomis pasitrauktų į Kidulių pusę. Deja, pareigūnai mane ignoravo. Tik pasakė, kad čia visi teisūs ir kad strigome visai dienai“, – pareigūnų darbu stebėjosi moteris.
Pasak jurbarkietės, po kurio laiko pavyko įtikinti pareigūnus, kad šie paprašytų vairuotojų važiuoti atbulomis Kidulių link. Tačiau per tą laiką susidarė kilometrinės spūstys.
„Aš pati spūstyje praleidau pusantros valandos. Nors viso to būtų buvę galima išvengti, jei pareigūnai būtų dirbę kaip reikia ir iškart užkirtę kelią nesusipratimui“, – įsitikinusi moteris.
Policija: kalta avarija
Jurbarko r. policijos komisariato viršininkas Aivaras Dumčius tilto įvykius mato kiek kitaip. Esą spūstys susidarė dėl 9.04 val. nutikusios avarijos. Jau po kelių minučių – 9.09 val. pareigūnų ekipažas buvo įvykio vietoje. Policijos teigimu, būtent dėl saugaus atstumo nesilaikymo kilęs eismo įvykis bei jo padarinių likvidavimas ir tapo spūsties priežastimi.
„Pareigūnai, atvykę į įvykį, rado iš abiejų pusių ant tilto (beveik ant tilto vidurio) iki pat eismo įvykio vietos suvažiavusius automobilius, o automobilių eilės driekėsi į abi puses po kelis šimtus metrų. Kadangi automobiliai ant tilto prasikeisti negalėjo, reikėjo vieną eilę atbulomis atitraukti iki tilto pradžios, kad galėtume praleisti iš vienos pusės transportą ir atstatyti normalų eismą“, – teigia viršininkas.
A. Dumčius taip pat tikina, kad esą dalis nepatenkintų piliečių nenorėjo trauktis ir prašė pareigūnų, kad juos greičiau praleistų. Todėl pareigūnai užtruko, kol pastaruosius įtikinėjo būti tolerantiškesnius.
„Tiltas pakankamai ilgas, todėl dviems pareigūnams suvaldyti situaciją nebuvo paprasta. Mūsų turimais duomenimis, darbas ant tilto truko apie 1 val. 20 min. Ar buvo galima viską atlikti greičiau? Manau, kad buvo. Pirmiausia, buvo galima išvengti situacijos, kad neįvyktų eismo įvykis. Todėl prašome laikytis kelių eismo taisyklių, būti atidesniems kelyje. Taip pat norėtųsi daugiau tolerancijos, supratingumo bei pagarbos kitiems eismo dalyviams“, – sakė A. Dumčius.
Trūksta supratingumo
Tiltą remontuojančios UAB „Tilsta“ projektų vadovo Ernesto Stonio teigimu, spūstys susidaro dėl dviejų priežasčių. Keletą kartų buvo sugedę eismą reguliuojantys šviesoforai. Tačiau dažniausiai eismo incidentus sukelia tik apie save galvojantys pažeidėjai.
„Technika yra technika, todėl tikrai galiu pasakyti – buvo porą kartų, kai sugedo šviesoforai. Tačiau tai buvo nutikę darbo laiku, kai dirbdavo mūsų vyrai, jie iškart reaguodavo ir spręsdavo spūsčių problemą. Nedarbo metu į incidentus reaguoja saugos tarnyba. Jie atvyksta ir reguliuoja eismą. Kartais tai daro ir vietinė policija“, – sakė E. Stonys.
Tačiau pagrindinė spūsčių priežastis – nei eismą draudžiančio šviesoforo, nei perspėjimų, kad tiltas filmuojamas, nepaisantys kelių chuliganai. Pastarieji nelinkę laukti keletą minučių, todėl neria per raudoną šviesą ir tikisi, kad spės pervažiuoti tiltą.
„Būna, kad šokuoja tokie ožiukai ir kaktomis susiduria tilto viduryje. Dar jei tai lengvosios mašinos – viena, o jei viena jų sunkvežimis – jau visai kita situacija. Jei tuo metu ant tilto dirba mūsų vyrai, bandome patraukti kai kurias užtvaras, leisti prasilenkti. Tačiau kartais atliekame tokius darbus, kaip betonavimas, asfaltavimas, kai nieku gyvu ant remontuojamų vietų negalima leisti užvažiuoti automobiliams. Tuomet reikia daug laiko, kol kažkas atbulomis pasitraukia“, – tvirtino E. Stonys.
Projektų vadovą stebina, kad eismo taisyklių pažeidėjų netramdo net aiškūs perspėjimai, jog tiltas filmuojamas. 
E. Stonio teigimu, jurbarkiečiai nėra išskirtiniai. Panašių problemų dėl elementarios eismo dalyvių pagarbos vieni kitiems bei taisyklių laikymosi kyla visoje Lietuvoje.
„Problemų mažiau Vilniuje. Ten žmonės gal pripratę prie kamščių. Tik išvažiuojame dirbti kur nors į regionus, iškart prasideda bėdos. Jei stovi keli automobiliai, būtinai atsiras tokių, kurie bandys apvažiuoti ir galvos tik apie save“, – stebėjosi pašnekovas.
Privalo neužsikimšti
Kol dėl netvarkos pirštais vieni į kitus bado vairuotojai, policija ir darbus atliekanti įmonė, socialiniai tinklai verda nuo komentarų.
„Tai – vienintelis būdas persikelti per Nemuną 80 km atstumu. Todėl tiltas turėtų funkcionuoti nepaisant remontų. Arba reikia kelto, kaip kadaise buvo“, – rašė viena jurbarkietė.
Dar kiti kaltina ne eismą reguliuojančius šviesoforus ar darbininkus, o pačius vairuotojus.
„Ne šviesoforuose esmė, o vairuotojų bukume. Matau, kas vyksta visame kelio ruože, kuris yra tvarkomas. Tik pamato, kad žalia užsidega, ir lekia, o kad priešais atvažiuoja mašinų virtinė, tai dzin. Lengvosios būna prasikeičia, o jei vilkikas, tai viskas. “, – rašė kita moteris.
Vairuotojams kritikos negailėjo ir dažnai per tiltą važinėjantis jurbarkietis. „Pačioje pradžioje vos ištverdavo nervai matant, kaip gražiai vairuotojai važiuoja degant raudonam signalui. Sugalvojo pastatyti kameras, bet kas iš to, jos filmuoja tik įvažiuojantį transportą, bet nefiksuoja tuo metu esančio šviesoforo signalo. Šis atvejis gal ne toks, bet daugeliu atvejų chaosas kyla ne dėl darbų, o dėl pačių vairuotojų kaltės. Kasdien tiltą pravažiuoju bent po keturis kartus ir kasdien matau du ar tris vairuotojus, kurie važiuoja ant tilto degant raudonam signalui. Ar nebūtų paprasčiau pastatyti dar po vieną kamerą, kuri fiksuotų ir šviesoforus“, – stebėjosi jurbarkietis. (Komentarų kalba netaisyta.)
Kol kas vairuotojų nuomonės sutampa tik dėl vieno – eismas per tiltą privalo vykti kuo sklandžiau. Tačiau, panašu, jei nesusipratimai ir taisyklių nesilaikymas kartosis, teks gaišti laiką ir didžiulėse spūstyse. Bent jau iki šių metų gruodžio, tuomet UAB „Tilsta“ žada baigti tilto remonto darbus.
Lukas PILECKAS



« Back

Naujienlaiškis

Reklama

Facebook