Automobilio lemputės keitimas – ne raketų mokslas, bet fiksuoj...

Automobilio lemputės keitimas – ne raketų mokslas, bet fiksuojamų trūkumų skaičius stulbina (0)

2020-05-20

Automobilio lempučių keitimas daugeliui vairuotojų – įprasta procedūra. Niekam ne paslaptis, jog lempučių rūšys priklauso nuo gamintojų sumanymo, kurio reikia laikytis. Nors logika, atrodytų, paprasta, visgi šiandien vairuotojai dažnai neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką, o įvairūs žibintų gedimai yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas. Specialistai apžvelgė dažniausiai vairuotojų daromas klaidas ir jų pasekmes, o automobiliams skirtų lempučių gamintojai pristatė naujos kartos tendencijas.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovo Renaldo Gabarto teigimu, automobilio lempučių keitimas nėra raketų mokslas, tačiau būtent čia ir glūdi esminė problema – daugelis vairuotojų šiuos dalykus dažnai laiko smulkmenomis ir nekreipia dėmesio. Tą byloja techninės apžiūros (toliau – TA) įmonėse fiksuojama transporto priemonių patikros rezultatų statistika, rodanti, kad įvairios žibintų „ligos“ yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas.

„Maždaug trečdalis į TA centrus atvykstančių automobilių žibintų „atsiveža“ visai nešviečiančius, prastai sureguliuotus žibintus, suskilusiais sklaidytuvais, korozijos paveiktais ar išdegusiais reflektoriais. Kadangi TA patikros algoritmas leidžia pareguliuoti žibintus, „išbrokuojami“ tik patys problematiškiausi automobiliai, kuriems reikia rimto remonto, tad galima daryti prielaidą, kad ilgesnį ar trumpesnį laikotarpį prieš vizitą į TA centrą panaši dalis transporto priemonių dalyvauja eisme, būdami nematomi, akindami kitus vairuotojus, arba tinkamai neapšviesdami važiuojamosios dalies“, – apie problematiką pasakoja TA atstovas.

Pasak jo, tokie automobiliai neturi galimybės įvertinti judėjimo trajektorijoje esančių kliūčių ir jų išvengti – naktį tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki 8 kartų: „Dėl šių priežasčių Lietuvoje tamsiu paros metu įvyksta kas ketvirta avarija, kurioje būna sužalojami ar žūsta žmonės. Automobilių kelių direkcijos turimais duomenimis, pastaraisiais metais sutemus mūsų šalyje kasmet vidutiniškai žūdavo apie 60 pėsčiųjų – maždaug 3 kartus daugiau nei dieną“, – aktualia statistika dalijasi R. Gabartas.

Tai, kad smulkmena gali virsti nelaime, neretai neatbaido vairuotojų nuo nevykusių eksperimentų – tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo automobilių savininkai vis dar neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką ir gamintojų nustatytuose žibintuose kaitrines ar halogenines lemputes pakeisti  LED šviesos šaltiniais.

„Pačia bendriausia prasme automobilio savininkams apie lemputes reikia žinoti vieną dalyką: tai sertifikuojama detalė, todėl vietoj perdegusios reikia montuoti tokią, kokią numatė automobilio gamintojas – kaitrinę vietoj kaitrinės, halogeninę vietoj halogeninės ir t. t. „Patobulininams“, kai vietoj jų įdedami ksenoniniai ar LED šviesos šaltiniai, erdvės iš esmės nėra. Net, jei pastarieji dalykai parduodami legaliai, važinėjant bendro naudojimo keliais daryti tokias „rokiruotes“ draudžiama“, – aiškina R. Gabartas.

Ką svarbu žinoti vairuotojams, norintiems teisingai pakeisti elektros lemputes? Specialisto teigimu,  kalbant apie naujos kartos automobilius, kuriuose sumontuoti LED žibintai, šviesos šaltinių keitimas neaktualus, nes jų ilgaamžiškumas beveik susilygino su paties automobilio. Tuo tarpu pakeisti halogenines lemputes vairuotojai nesudėtingai gali patys: „Atliekant šią procedūrą svarbu teisingai įstatyti į lizdą ir patikimai užfiksuoti tokią lemputę, kokią numatė gamintojas. Rekomendacijų svarbu paisyti, nes pasirinkus pernelyg galingą, gali kaisti elektros laidai, greičiau išdegti reflektorius. Serviso meistrų pagalbos gali prireikti tik keičiant lemputes, prie kurių itin komplikuotas priėjimas dėl automobilio kėbulo konstrukcijos ar kokių kitų inžinerinių sprendimų“, – patarimais dalijasi TA atstovas.



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook