Balsavimas

Ar tenkina požeminių šiukšlių aikštelių įrengimo kokybė?

 Rezultatai

Fotogalerijos

Partneriai

„Ąžuoliukas“ kloja sveikos gyvensenos pamatus

„Ąžuoliukas“ kloja sveikos gyvensenos pamatus (0)

2019-09-26

Piešti natūraliais dažais, pagamintais iš vaisių ir daržovių, – smagus ir sveikas užsiėmimas! J. Stanaitienės nuotr

Kuo anksčiau vaikai pažins aplinką, išmoks joje atrasti sveikatai naudingus dalykus ir bus pratinami prie sveikos gyvensenos, tuo sveikesni ir pozityvesni jie augs. Tokias užduotis kelia Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokyklos kolektyvas, kasmet vykdantis vaikų sveikatinimo projektus, o žinių ir patirčių pedagogai ieško net užsienio šalyse.

Dviguba šventė

Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla prieš porą metų vykdė sveikatinimo projektą „Sveikatos vaivorykštė“, o šiemet iš Jurbarko r. savivaldybės Sveikatos ir aplinkos apsaugos programos gavo finansavimą ir tęstiniam projektui. „Pirmasis projektas labai pavyko. Vaikai ilgai jį prisiminė, todėl šiemet į panašias veiklas įtrauksime ir mažesnius vaikus“, – sako projekto koordinatorė, auklėtoja Ramunėlė Mankuvienė.

2017 m. įgyvendinant projektą buvo surengtas renginys „Vanduo – sveikatos ir džiaugsmo šaltinis“, kuriame „Obuoliukų“ grupės ugdytiniai bendravo su Jurbarko r. savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro vaikų ir jaunimo sveikatos priežiūros specialiste, gavo dovanų knygelių, kuriose – daug praktinių užduočių, susijusių su vandeniu. Vaikai taip pat dalyvavo sporto šventėje-mankštoje „Sportuok kaip aš“, kurią vedė vienos ugdytinės mama, dirbanti trenere, o didžiajame projekto „Sveikatos vaivorykštė“ renginyje vyko orientacinis judėjimas, piešimo šventė, atidarytas S. Kneipo sveikatingumo takas. „Toje šventėje dalyvavo milžinai Juras ir Barkus, liko gražus prisiminimas nuotraukose. Šiemet milžinų neturime, bet turime būrį svečių iš užsienio, kuriuos taip pat pakvietėme dalyvauti mūsų šventėje“, – sako R. Mankuvienė.

Svečiai į „Ąžuoliuką“ sugužėjo iš Lenkijos, Latvijos, Bulgarijos, Rumunijos, Portugalijos ir Graikijos. „Dar laukiame italų, kurie turėjo problemų su skrydžiu, o mūsų partneriai iš Turkijos šįkart neatvyksta. Šiandien Jurbarke surengtas šalių partnerių, antrus metus dalyvaujančių Erasmus+ projekte „Kelioniniai projektai – kelionė į ateities kompetenciją“, baigiamasis renginys. Projekte mūsų mokyklos pedagogai sėmėsi patirties kitų šalių ugdymo įstaigose ir dalijosi tuo, kaip patys dirba“, – sako mokyklos direktorės pavaduotoja Snieguolė Mažeikienė. „Ąžuoliuko“ mokykla tarptautiniuose projektuose dalyvauja nuo 2007 m.

Turininga programa

Pirmadienio rytą į Jurbarką atvykę svečiai pakviesti į mokyklos auklėtinių koncertą. „Svečiuodamiesi užsienio ugdymo įstaigose, o per dvejus metus aplankėme visas šalis-partneres, patys vedėme užsiėmimus vaikams ir stebėjome, kaip tai daro vietiniai pedagogai, susipažinome su ugdymo ir darbo metodais. Baigiamajame renginyje svečiai užsiėmimų neves, tačiau mes supažindinsime su savo darbo metodais, mūsų krašto kultūra“, – sako S. Mažeikienė.

Įstaigos auklėtiniai, pasipuošę specialiai pasirodymams siūtais rūbais, dainavo, žaidė žaidimus, šoko. Svečiai žavėjosi mažaisiais princais ir princesėmis, atlikusiais senovinį šokį, entuziastingai plojo anglišką dainelę dainavusiems darželinukams ir mokyklėlės nepamirštantiems, ją baigusiems pradinukams, bei gausiam būriui dainorėlių iš įvairių grupių. Vaikai noriai rodė, kaip jie žaidžia ir mokosi panaudojant salėje įrengtas interaktyvias grindis, kurios buvo naujiena daugeliui iš kitų šalių atvykusių pedagogų.

„Mūsų mokykloje yra 11 grupių ir viena klasė. Čia ugdomi ikimokyklinio, priešmokyklinio ir specialiosios lavinamosios grupės, kurią gali lankyti 6-21 metų vaikai ir jaunuoliai, auklėtiniai. Išskiriame tris ugdymo kryptis – etnokultūrą, sveikatingumą ir gamtosaugą“, – su mokykla svečius supažindino S. Mažeikienė. Pasak jos, tarptautiniai projektai pedagogams leidžia dalytis ir perimti patirtį vieniems iš kitų, tapti artimesniais Europai, o vaikams – aktyviais, kūrybingais, mokančiais džiaugtis savo darbais ir nebijančiais suklysti. Jurbarkiečiai atstovauja bene mažiausiam miestui. Kitos projekte dalyvaujančios ugdymo įstaigos – iš didelių miestų.

Sudalyvavę projekto „Sveikatos vaivorykštė“ šventėje svečiai ir projekto „Kelioniniai projektai – kelionė į ateities kompetenciją“ baigiamojo renginio šeimininkai jo veiklas, nuveiktus darbus ir pasiektus rezultatus aptarė konferencijoje. Projekto dalyviai aplankė Jurbarko krašto muziejų, o kitomis viešnagės dienomis suplanuotos kelionės į Birštoną ir jame įkurtą S. Kneipo sodą, Trakus, apsilankymas darželyje Kaune. „Mūsų mokykloje dirbama pagal vokiečių kunigo Sebastiano Kneipo sveikatinimo programą. Su šia programa supažindiname ir svečius, nes portugalai apie tokį metodą iš viso nėra girdėję“, – sako S. Mažeikienė.

Penki elementai sveikatai

Projekto „Sveikatos vaivorykštė“ šventės organizatorės auklėtojos R. Mankuvienė ir Rima Šauklienė vienos aktyviausių S. Kneipo sistemos propaguotojų „Ąžuoliuke“. „Šio projekto veiklos susijusios su S. Kneipo mokymu. Vaikai mokomi per judėjimą, vandenį, grūdinimąsi, emocijas“, – sako auklėtoja R. Šauklienė.

Projektas tęsis iki gruodžio pabaigos, o jame be pirmadienį vykusios linksmos šventės numatyta ir daugiau veiklų: vyks teorinis ir praktinis seminaras „Mankšta kitaip – gyvūnų gimnastikos elementai ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams“, renginys „Vandens laše gera vaikų sveikata“, kuriame vėl dalyvaus Visuomenės sveikatos biuro – nuolatinio mokyklos renginių partnerio, specialistai, o gruodį vaikų laukia įdomus pasivaikščiojimas – „Kelionė į Netvarkos nykštuko pilį“, kurioje prožektorių pagalba tamsoje teks ieškoti netvarkingai paliktų žaislų.

Visi projekto renginiai susisieja su S. Kneipo sveikos gyvensenos mokymu – didelis dėmesys skiriamas vandeniui, augalams, judėjimui, mitybai ir harmonijai. Ne tik projekte dalyvaujančių 7-tos „Naminukų“ ir 8-tos „Obuoliukų“ grupių, bet ir visi darželio ugdytiniai bene kasdien susiduria su šiais penkiais elementais ir mokosi juos pritaikyti sau.

Šiltuoju metų laiku darželinukai jau įprato basomis keliauti Kneipo taku, o kai šalta, vaikšto rankų darbo iš įvairios faktūros medžiagų pagamintais takeliais grupėse. Vasara darželio kieme rengiami žaidimai su vandeniu. Tai – tuo pačiu ir grūdinimosi procedūros. Čia pat įrengtas „Vaistažolių kiemelis“, kuriame auga kelių rūšių mėtos, raudonėliai, ramunėlės, žemuogės, ežuolės ir kitos vaistažolės. „Auginame, džioviname ir geriame arbatas. Tėveliai parūpina medaus“, – džiaugiasi R. Mankuvienė.

Prieš metus mokyklos kolektyvas įrengė ir daržovių lysvę, kurioje užsiaugina pupelių, petražolių, morkų ir kitų daržovių, o braškės net prinokti nespėdavo – jas tuoj surasdavo akyli mažyliai. „Vaikai padeda prižiūrėti lysvę – ir laisto, ir ravi. Ir valgyklos darbuotojos užsuka į mūsų daržą“, – tikina S. Mažeikienė.

Sveikos linksmybės

Ir judesio, ir sveiko maisto, ir augalų, ir gerų emocijų netrūko projekto šventėje, pavadintoje „Pasivaikščiojimas mokyklos kieme su gėrybių pintine“. Padedamos orientacinio sporto trenerio Audriaus Tirliko auklėtojos R. Mankuvienė ir R. Šauklienė parengė mokyklos teritorijos žemėlapį, pagal kurį orientaciniame žaidime dalyvavę vaikai ir prie jų prisijungę svečiai iš užsienio turėjo surasti keturis punktus ir į kibirėlius ar pintines surinkti juose paliktas rudens gėrybes – giles, kankorėžius, obuolius ir kaštonus.

Kiekvienos darželio grupės komandos rodyklėmis ir pėdutėmis nužymėtomis trasomis netruko apibėgti darželio teritoriją ir pripildyti pintines, o finiše visų laukė apdovanojimai.

Pabėgioję vaikai rinkosi prie molbertų, kur gamtiniais dažais piešė rudens gėrybes – daržoves ir vaisius. „Dažus gaminome iš to, kas auga sode ir darže – geltoną spalvą išgavome iš ciberžolės, žalią – iš špinatų, labai gražios spalvos iš burokėlių, vyšnių, aronijų. Piešti galima ir pomidorų padažu. O jei dažų kas ir paragaus, tai tik – į sveikatą“, – juokiasi R. Šauklienė.

Tokios linksmos šventės ir kasdiene rutina tampantys geri įpročiai – gerti vaistažolių arbatą, rinktis sveikesnį maistą, daryti vandens procedūras, smagiai judėti ir džiaugtis buvimu lauke, gamtoje, mokantis pažinti augalus – geriausia, ko vaikai gali išmokti darželyje. Tėvams belieka tapti tokių iniciatyvų palaikytojais ir to paties mokyti namuose.

Jūratė Stanaitienė



« Atgal



Naujausias numeris

Reklama

Naujienlaiškis

Facebook